Είναι Κυριακή μεσημέρι και χτυπάει το κινητό. Αναστατωμένη μια μητέρα ρωτά αν έχει κάλυψη οδικής γιατί βρίσκεται με τα παιδιά της στο δρόμο, μέσα στη ζέστη. «Πηγαίναμε θάλασσα και ανέβασε θερμοκρασία το αυτοκίνητο. Κάλεσα τον άντρα μου και είπε να το ακινητοποιήσω γιατί πιθανό να είναι βλάβη του ψυγείου. Τώρα είμαστε μέσα στον ήλιο, τα παιδιά κλαίνε από το φόβο και δεν έχω πολύ νερό! Τι να κάνω? Οδική έχω?»
Εννοείται ότι είχε οδική, απλά δεν ήταν σίγουρη και μέσα στην αναστάτωση δεν θυμόταν τι έπρεπε να κάνει. Το φορτηγό της οδικής σε λίγα λεπτά, παρέλαβε το αυτοκίνητο και τους επιβάτες και ο εφιάλτης της τέλειωσε εκεί.
Αν δεν είχε κάλυψη οδικής , θα έπρεπε να πληρώσει για την μεταφορά του οχήματος σύμφωνα με τη χιλιομετρική απόσταση που θα χρειαζόταν να διανύσει το φορτηγό της οδικής, ή να ασφαλιστεί επιτόπου στην εταιρεία οδικής που θα την εξυπηρετούσε για τουλάχιστον εξάμηνη διάρκεια με κόστος μεγαλύτερο από 120€.
Συχνό είναι το ερώτημα των ασφαλισμένων «ποια οδική έχω ?»
Δεν παίζει κανένα ρόλο τι χρώμα θα είναι το φορτηγό που θα έρθει ή τι θα γράφει πάνω. Σημασία έχει να υπάρχει κάλυψη οδικής. Το τηλέφωνο της οδικής υπάρχει πάντα πάνω στο ασφαλιστήριο και πολλές εταιρείες διαθέτουν 5ψήφιους αριθμούς κλήσης χωρίς χρέωση.
Οι συνεργάτες της οδικής βοήθειας είναι διαθέσιμοι 24 ώρες την ημέρα 365 μέρες το χρόνο, για να συνεχίσει κανονικά το ταξίδι κάθε όχημα ή να μεταφερθεί σε ασφαλές σημείο.
Είναι αυτοί που έχουν γνώσεις και εξοπλισμό για να αποκαταστήσουν συχνά τη λειτουργία του οχήματος και μπορούν να φορτίσουν την μπαταρία, να αντικαταστήσουν μια καμένη ηλεκτρική ασφάλεια, ή να αλλάξουν ένα σκασμένο λάστιχο. Είναι αυτοί που θα φέρουν ακόμη και δοχείο με καύσιμο αν χρειαστεί.
Η οδική βοήθεια συνδυάζεται από κάποιες ασφαλιστικές με την ταξιδιωτική ασφάλιση και καλύπτει επιπρόσθετα κόστος πιθανής διανυκτέρευσης των επιβατών λόγω της βλάβης ή κόστος εισιτηρίων για την μετακίνηση τους.
Μερικές ασφαλιστικές εταιρείες διαθέτουν δικό τους στόλο φορτηγών-γερανών και έχουν παρουσία σε κάθε πρωτεύουσα νομού κι άλλες μισθώνουν υπηρεσίες από ανεξάρτητες εταιρείες οδικής βοήθειας.
Τα τελευταία χρόνια ο στόλος των οχημάτων « γερνά» διότι είναι λίγα τα καινούρια οχήματα που αγοράζονται και τα παλιότερα οχήματα δεν συντηρούνται σωστά, με αποτέλεσμα η ανάγκη της μεταφοράς λόγω βλάβης να είναι στατιστικά μεγαλύτερη.